www.wroclaw.pl

Deklaracja dostępności serwisu zmienpiec.pl

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zmień piec.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne nie spełniające w pełni wymogów wytycznych WCAG.
  • Brak audio deskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
  • Umieszczone w serwisie filmy nie mają dołączonych napisów ani tłumacza języka migowego
  • Brak mapy serwisu
  • Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje.
  • Nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących lub są skanami dokumentów.

Wyłączenia

  • Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • pochodzą z różnych źródeł, zostały wytworzone przez inne podmioty niż Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów - nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
    • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
    • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
  • Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Dostępność architektoniczna

Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:

W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:

Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8853/usluga-tlumaczenia-jezyka-migowego-podczas-wizyty-w-umw

Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  • ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8 jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
  • wejście od ul. Bogusławskiego 6,
  • wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
  • Biuro Wrocław bez Barier pokój 125,

portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Bernardyńska 5

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie,
w pobliżu wejścia jest sekretariat,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Hubska 8-16

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • Centrum Obsługi Mieszkańca,

recepcja jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
w holu głównym jest tablica informacyjna,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze,

  • ul. Kuźnicza 43-45

przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
brak windy,
brak recepcji/punktu informacyjnego,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul Kuźnicza 56

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach, schody nie mają obustronnych poręczy,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
brak windy, brak recepcji,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Kotlarska 41

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • Centrum Obsługi Podatnika,

do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne, od ul. Kuźniczej,
drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
recepcja jest na wprost od wejścia głównego,
w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Przejście Żelaźnicze 1

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
recepcja jest po lewej stronie od wejścia głównego,
w korytarzu jest tablica informacyjna,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Rynek 13

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne od Rynku oraz wejście od dziedzińca,
wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie,
brak recepcji/punktu informatycznego,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze,

  • Rynek Ratusz 7-9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
brak windy, brak recepcji, brak tablic informacyjnych,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 10

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
portiernia/punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
tablice informacyjne są zainstalowane na każdym piętrze,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 8, 9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście do budynku,
  • Kancelaria Prezydenta,
  • Sala Sesyjna,

tablica informacyjna znajduje się w holu na parterze,
toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób
z niepełnosprawnościami,
w budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna,

  • ul. Świdnicka 53

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie,
portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
w holu znajduje się tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, jedynie na V piętrze można przemieścić się do budynku przy ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana,

  • ul. Gabrieli Zapolskiej 4

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i ul. Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • wejście do sali S3,

portiernia jest na wprost od wejścia głównego, od ul. Zapolskiej 4,
na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami,
do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze w pionie toalet przy głównym wejściu ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie Informacyjnym sali S3),

w sali S3, przy stanowisko nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,

  • Al. Kromera 44

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • toaleta na parterze,

do budynku prowadzą schody, z boku są podjazdy,
recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego,
na korytarzu jest tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Pl. Nowy Targ 1-8

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ulicy Krowiej,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • wejście boczne,
  • toaleta na parterze,

drzwi od wejścia głównego są duże i ciężkie, mają wysoko umiejscowioną klamkę,
do drzwi wejściowych prowadzą schody, które nie są oznakowane, mają noski i brakuje przy nich poręczy,
podjazd ma barierkę tylko po stronie ściany oraz zbyt niski krawężnik o obłych kształtach,
od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób
z niepełnosprawnościami,
informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
w budynku jest pętla indukcyjna,

  • ul. Pawła Włodkowica 20

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
wejście do budynku posiada znacznik Totupoint,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, pomieszczenie ochrony / punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w pomieszczeniu obsługi klientów, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna,

  • ul. Karkonoska 45

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
kasa jest zlokalizowana w pobliżu wejścia,
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością,
toalety nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnością,

  • ul. Komuny Paryskiej 49

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
brak windy,
sekretariat znajduje się daleko od wejścia a dojście do niego może być trudne do odnalezienia,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

  • ul. Legnicka 58

Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze w Centrum Handlowym Magnolia Park, obok ruchomych schodów,
drzwi do Centrum Obsługi są szklane, nie otwierają się automatycznie,
punkt informacyjny przy wejściu,
po lewej stronie jest plan tyflograficzny,
w środku Centrum Obsługi są pasy naprowadzające,
stanowiska są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, mają obniżone blaty, zamontowana jest pętla indukcyjna,
przed Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne miejsca parkingowe, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami,
w Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne windy i toalety.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adrian Staniszewski.
  • E-mail:
  • Telefon: +48 71 783 53 10

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej
  • Adres: pl. Solny 14, 50-062 Wrocław
  • E-mail:
  • Telefon: +48 71 78 35 310

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
  • Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
    • zmiana wielkości czcionki,
    • zmiana kontrastu,
    • serwis zbudowany jest w oparciu o style CSS,
    • odnośniki do najważniejszych części strony,
  • Serwis przygotowany jest do obsługi na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety.
  • Do budowy serwisu zastosowano technologie informatyczne - tzw. Responsive Web Design, które automatycznie dostosowują moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.

Inne informacje i oświadczenia

Elementy wchodzące w skład struktury strony i treści na niej udostępnione są analizowane pod kątem możliwych usprawnień.

PAMIĘTAJ! Wniosek musi
być kompletny

Sprawdź do kiedy są przedłużone terminy składania wniosków
Ikona telefonu Ikona zamknięcia okna
Masz pytania?
Zadzwoń!
pn.–pt.: 8.00–18.00 71 799 67 99